• امروز : دوشنبه - ۳۱ شهریور - ۱۳۹۹
  • برابر با : 4 - صفر - 1442
  • برابر با : Monday - 21 September - 2020
انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و تولیدکنندگان عمده صنایع لوازم خانگی کشور در نشست با مدیران فولاد مبارکه اعلام کردند

عرضه مستقیم، تنها راه برون رفت از مشکل تأمین ورق  فولادی کارخانجات صنعت لوازم خانگی

  • کد خبر : 1781
  • 25 شهریور 1399 - 9:41

بیش از ۲۰ واحد تولیدی بزرگ صنعت لوازم خانگی کشور روز گذشته طی نشستی با مدیران فولاد مبارکه خواستار ادامه عرضه ورق فولادی در مچیینگ به دلیل جلوگیری از رانت برخی شرکت‌ها و همچنین جلوگیری از روند دلالی ورق فولاد در بورس و بازار آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در این نشست ابتدا مهندس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با تأکید بر اینکه بسیاری از ورق‌های فولادی که به صورت سفارش خاص می‌بایست برای صنعت لوازم خانگی تأمین شود تنها روش ارائه آن از طریق مچینگ است، اظهار داشت: این روش از نظر ما کماکان یک روش سالم و شفاف است و در سال‌های گذشته طی بررسی‌های کارشناسی با وزارت صمت و شخص وزیر محترم وقت این نتیجه حاصل شده است.

مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در این نشست  با تأکید بر تلاش همکاران خود در خصوص تامین ورق سرد، به‌ویژه ورق‌های رنگی مورد نیاز یخچال و فریزر  ابراز داشت همه تلاشمان بر اینست تا نیاز‌ها را به طور کامل برطرف کنیم. اگرهم موفق شویم که نورد گرم ۲ مبارکه را تا  سه سال آینده به نتیجه برسانیم و اجرایی شود، تولید ورق گرم مبارکه به ۹ میلیون تن در سال میرسد. در حالیکه نیاز امروز کشور ۸ میلیون تن است. این اتفاق باعث می‌شود که ارزش افزوده بسیاری ایجاد شده و امکان تامین  هر نوع و هر گرید ورق توسط فولاد مبارکه مهیا گردد و عملا مشکلات و معضلات بورس و تعزیرات و… موضوعیت نخواهد داشت.

مدیرعامل فولاد مبارکه بار دیگر تأکید کرد: نیاز مواد اولیه و ورق فولادی همه صنعتگران به‌ویژه صنعت لوازم خانگی را تأمین می‌کنیم و دست واسطه‌ها و دلالان را از این بازار کوتاه خواهیم کرد. وی در ادامه اعلام کرد: با توجه به سوابق خرید صنایع پایین‌دستی از فولاد مبارکه، این شرکت نیاز واقعی همه مشتریان خود را احصاء نموده است و با جابجایی نیازها هم اکنون توانستیم ۲۰ هزار تن به سهمیه صنعت لوازم خانگی اضافه کنیم که اقدام مهمی در مدیریت صحیح تقاضا به شمار می‌رود.

در این نشست تک تک مدیران عامل شرکت‌ها با اعلام دغدغه‌های خود و مشکلات تأمین ورق‌های فولادی که در حال حاضر مجبورند حدود ۵۰ درصد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری کنند متفق‌القول اعلام داشتند که در حال حاضر تأمین مستقیم ورق فولاد مبارکه بسیار بهتر و عادلانه‌تر بوده و باید جهت تداوم تولید فرآیند عرضه اختصاصی احیا گردد. تولیدکنندگان حاضر در جلسه که هریک سهم عمده‌ای در تولید لوازم خانگی کشور دارند، معتقدند در مچینگ توزیع عادلانه انجام می‌شود و یکی از مزیت‌های مچینگ خرید اعتباری است این درحالیست که امکان تأمین پایدار نیاز شرکت‌های لوازم خانگی از طریق عرضه مستقیم بورس کالا وجود نداشته و خرید نقدی در بورس با توجه به مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی میسر نخواهد بود.

همچنین به دلیل فصلی بودن برخی تولیدات واحدهای تولیدی تأمین مواد اولیه تنها در آن فصل خاص مورد نیاز است و زمان نقش تعیین‌کننده‌ای در تأمین نیاز ورق فولادی دارد.

در پایان کلیه مدیران تولید‌کننده صنعت لوازم خانگی اعلام داشتند که سخنگوی تولیدکنندگان صنعت لوازم خانگی تنها مهندس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بوده و هر فرد دیگری که در رسانه ملی به عنوان سخنگوی صنعت لوازم خانگی  ظاهر می‌شود تنها سخنگوی یک واحد تولیدی خاص بوده و اظهار نظر‌های ایشان بیانگر منویات صنعت لوازم خانگی کشور نیست.

لینک کوتاه : https://ihai.org.ir/new/?p=1781
  • 34 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.