• امروز : چهارشنبه - ۲۶ خرداد - ۱۴۰۰
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1442
  • برابر با : Wednesday - 16 June - 2021
در روزگار کرونا رقم خورد

افزایش تولید لوازم خانگی کوچک در هندوستان

  • کد خبر : 2202
  • 20 مهر 1399 - 12:26

هندوستان یکی از کشورهایی است که در دوران کرونا شاهد تغییراتی گسترده در رفتار مردم خود بوده و به همین دلیل هم میزان تولید کارخانه‌های تولیدی لوازم خانگی و… در این کشور وارد عصر جدیدی شده است. از این تغییرات می‌توان به الزام کمپانی‌های بزرگ تولید لوازم خانگی به حضور در بازار آنلاین و فروش مجازی کالاها و همچنین افزایش تقاضای مردم برای برخی کالاها و لوازم خانگی به‌ویژه لوازم خانگی کوچک اشاره کرد.

کرونا، زمینه ساز نیازهایی جدید

 یکی از موضوع‌هایی که در روزهای کرونایی در هندوستان بسیار به چشم آمد، افزایش تقاضای مردم هندوستان برای برخی لوازم خانگی ازجمله ماشین ظرفشویی، یخچال، تلویزیون‌هایی با صفحه بزرگ و پاسخ تولیدکنندگان به این خواسته است. مردمی که به دلیل قرنطینه، زمان بیشتری را درخانه سپری کردند، توجه شان به تغییر دکور و تعویض وسایل آشپزخانه جلب شد و در این میان بسیاری از آنها احساس کردند که به یخچال‌هایی جادارتر، تلویزیون‌هایی با صفحات نمایش بزرگ تر، سینماهای خانگی و ماشین‌های ظرفشویی نیاز دارند. اگر هم بخواهیم به چرایی این تغییر رفتار نگاهی بیندازیم باید گفت که مردم در دوران قرنطینه دو برابر قبل از این دوران به تماشای تلویزیون نشستند و متوجه شدند که نیاز دارند تلویزیون‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر و سیستم صوتی توسعه یافته‌تر در اختیار داشته باشند. همچنین به دلیل بسته شدن سینماها بسیاری از کاربران خواستار تهیه OTT برای دستگاه‌های تلویزیون خود هستند تا محتواهای تلویزیونی بیشتری در اختیار داشته باشند. ازسوی دیگر خرید یکباره مواد غذایی، خرید مواد غذایی کنسروی و یخ زده، غذاهای آماده و… در دوران کرونا نیاز به یخچال‌هایی جادارتر را بیشتر کرد و ازآنجا که این روند ممکن است تا یک سال هم طول بکشد مردم می‌خواهند خود را برای هرگونه شرایطی آماده کنند.

در این راستا و با توجه به نیاز بازار، بسیاری از کمپانی‌ها ازجمله سامسونگ، پاناسونیک، سونی، هایر و Whirlpool در هندوستان و همچنین گروه لوازم خانگی BSH در این کشور تولید ویژه چنین کالاهایی را در دستور کار خود قرار دادند. این تولیدکنندگان همچنین انتظار دارند به دلیل بسته شدن بسیاری از آرایشگاه‌ها و عدم تمایل مردم به حضور در این اماکن به دلیل احتمال ابتلا به کرونا، میزان تقاضا برای جاروبرقی و محصولاتی دیگر ازجمله ریش تراش و وسایلی که برای نظافت فردی مود استفاده قرار می‌گیرد نیز افزایش یابد.

افزایش تقاضا برای لوازم خانگی کوچک

در کل انتظار می‌رود در شرایط موجود میزان تقاضا برای لوازم خانگی کوچک درهندوستان تا حد زیادی بالا برود. تحقیقات موسسه تارگت هم نشان از رشد ۸درصدی میزان فروش لوازم خانگی کوچک تا پایان ۱۴مارس دارد. اما لوازم خانگی کوچک شامل چه محصولاتی می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که لوازم خانگی کوچک شامل وسایلی است که به صورت روزانه در آشپزخانه یا امور روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن می‌توان به جاروبرقی، اتو، توستر، گریل، سرخ کن، چای ساز و قهوه ساز و… اشاره کرد. درآمد حاصل از فروش این بخش از لوازم خانگی در سال ۲۰۱۹ رقمی معادل ۱۸۷میلیاد دلار در سطح جهان بوده است که انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۳ به ۲۰۷میلیارد دلار برسد. در سال ۲۰۱۹ لوازم خانگی کوچک ۳۶درصد از کل درآمد لوازم خانگی را به خود اختصاص داد و همچنین ۸۲درصد از حجم فروش این بخش را در اختیار گرفت. با توجه به جمعیت هندوستان بخش زیادی از این رقم فروش به هندوستان مربوط می‌شود و حالا در روزگار کرونا تعداد بیشتری از مردم هندوستان خواستار خرید چنین محصولاتی هستند. این لوازم خانگی کوچک سطح کیفیت زندگی را بالاتر می‌برد و این روزها دیگر زندگی شهرنشینی با چنین لوازم خانه‌ای گره خورده و عجین شده است.

«مانیش شارما» مدیرعامل پاناسونیک در هندوستان و جنوب آسیا می‌گوید: به دنبال شیوع کرونا مردم هندوستان خود را با سبک جدیدی از زندگی وفق داده‌اند و می‌خواهند با توجه به محدودیت‌هایی که در ارتباط گرفتن با دیگران و حتی حضور در برخی اماکن دارند، با کمک همراهان الکترونیکی خود یعنی لوازم خانگی شان در زندگی روزمره از خود محافظت کنند. درواقع برای آنها سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل هم لوازم خانگی که برای تمیزی و پاکیزگی خانه و همچنین نظافت شخصی به کار می‌رود بسیار مورد توجه آنها قرار دارد و شاهد تقاضایی بالا برای تولید چنین لوازم خانگی در هندوستان هستیم.

وی همچنین یادآور شد که کمپانی‌های بزرگ تولید لوازم خانگی در هندوستان، خود را برای تولید بیشتر ماشین‌های ظرفشویی و ماشین‌های لباسشویی و یخچال‌های بزرگ و هوشمند و همچنین مایکروویو و بخارشو آغاز کرده‌اند. همچنین در دوران قرنطینه به دلیل بسته بودن رستوران‌ها، آبمیوه فروشی و تلاش برای یافتن دستورات غذایی سالم تقاضا برای غذاساز، بلندرها، آبمیوه‌گیری، میکسر، دستگاه‌های گریل، بخارپز و آرام پز، دستگاه‌های تصفیه آب به دلیل نگرانی از آلوده بودن آب و… بالا رفت و این تقاضا همچنان ادامه دارد. از دیگر لوازم خانگی کوچک که میزان تقاضا برای آن در هندوستان بسیار بالا رفته است می‌توان به ساندویچ‌ساز، قهوه‌ساز، دستگاه‌های کوچک نان‌پزی، پلوپز و هواپز اشاره کرد. به همین دلیل هم کمپانی‌ها تولید بیشتر این لوازم خانگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند چراکه معتقدند مردم در حال آماده کردن خود برای قرنطینه‌های احتمالی بعدی هستند. گفتنی است افزایش میزان تقاضا برای لوازم خانگی کوچک در برخی کشورهای دیگر ازجمله آمریکا نیز دیده می‌شود چراکه مردم از زمان شیوع کرونا علاقه زیادی به آشپزی و تمیزکاری نشان داده‌اند.

خرید آنلاین یاریگر دومین کشور  پرجمعیت جهان

یکی دیگر از موضوع‌هایی که از زمان شیوع کرونا در جهان رفتار مردم هندوستان را تغییر داده رشد میزان خرید آنلاین است. قطعا تأثیر کرونا بر کشوری گسترده که بعد از چین بالاترین جمعیت جهان را در خود جای داده بسیار بالاست و ازسوی دیگر رعایت فاصله اجتماعی نیز مشکل‌تر از سایر نقاط جهان می‌شود. هرچند نارندرا مودی نخست‌وزیر هند سخت‌ترین مقررات قرنطینه را در این کشور اجرا کرد اما با این حال تعداد بیماران کرونا در هندوستان رقم پایینی نبود و در میانه بحران کرونا تنها چیزی که می‌توانست به مردم هند کمک کند تا کمتر از خانه‌هایشان بیرون بیایند خرید آنلاین بود. این موضوع سبب ایجاد فرصت‌هایی برای این کشور شده و حتی انتظار می‌رود میزان خرید آنلاین کاربران در این کشور حتی در دوران پساکرونا روندی رو به رشد داشته باشد. حتی تخمین زده می‌شود ارزش بازار تجارت الکترونیک در هندوستان که در سال ۲۰۱۸ رقمی معادل ۳۰میلیارد دلار بوده تا سال ۲۰۲۴ به حدود ۸۵میلیارد دلار و تا ۲۰۲۸ به ۲۰۰میلیارد دلار برسد. گفتنی است که در هندوستان پلتفرم‌هایی مانند آمازون، فلیپ کارت و اسنپ دیل در دوران کرونا بسیار مؤثر عمل کردند.

لینک کوتاه : https://ihai.org.ir/new/?p=2202
  • منبع : نشریه پیک شورا (استفاده از این مقاله در سایر نشریه‌ها فقط با ذکر منبع بلامانع است)
  • 487 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.