اساسنامه انجمن

پیشگفتار

صنعت لوازم خانگی یكی از رشته‌های شتاب‌دهنده توسعه صنعتی است. صنعتی متنوع با كاربرد‌های گوناگون كه به‌صورت گسترده علاوه‌بر استفاده وسیع خانگی و تأمین‌كننده نیاز ضروری و غیرقابل اجتناب خانواده‌ها، در بخش‌های اداری و تجاری كاربرد دارد و سهم بسیار وسیعی از بازار را به‌خود اختصاص داده است. صنعتی كه برای صنایع فولاد، پتروشیمی، مس و... ارزش‌افزوده ایجاد می‌كند.

با توجه به این ویژگی‌ها، ایجاد فضای كسب‌وكار مطلوب برای تعالی و تكامل این صنعت- به‌وجود آوردن شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری و توسعه واحد‌های صنعتی- بررسی قوانین و مصوبات مرتبط با تولید، تعرفه، مسائل پولی و صادرات و... توسعه فرهنگ صنعتی- تقویت بخش‌های تحقیق و توسعه و ارتقاء سطح مدیریت در این بخش- توسعه و استفاده از تكنولوژی پیشرفته و جذب فن‌آوری- تولید محصولات رقابتی قابل رقابت با محصولات خارجی- توسعه صادرات، و... محور و مركز ثقل برنامه‌های انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به‌شمار می‌آیند.

تشكلی كه فعالیت رسمی خود را در سال 1361 با نام «شورای سازندگان وسایل گازسوز و سیلندر گازمایع» آغاز كرد و در مسیر تحول و تكامل در سال 1380 به «شورای صنایع گاز و لوازم خانگی» تغییر كرد و بالاخره در سال 1388 به «انجمن صنایع لوازم خانگی ایران» تبدیل شد و در این سال‌های متمادی، فعالیت هدف‌گرا و مؤثر را با بهره‌گیری از خردجمعی و برخورداری از مدیریت دانش محور و جامع‌نگر در كارنامه موفق خود ثبت كرده است.

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با احساس مسئولیت در برابر مسائل و نیازهای این صنعت در شرایط گوناگون و پای‌بندی به رسالت خویش در حل مسائل و رفع موانع و گذر از بحران‌ها كوشیده‌ است.

مقدمه:

 به‌منظور ساماندهی امور مربوط و حفظ توازن و نظم و فراهم‌كردن امكان بهره‌برداری بیشتر از سرمایه‌گذاری و تولید، استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست‌اندركاران و به‌هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در این‌گونه موارد، حمایت از بهبود فضای كسب‌وكار و پاسخگویی به مسائل، مشكلات و نارسائی‌ها در چارچوب قوانین موضوعه كشور و دفاع از حقوق و منافع مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی و مؤسسات عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به استناد بند «ك» ماده (5) قانون تشكل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران و ماده (5) قانون بهبود مستمر محیط كسب‌وكار مصوب 69/12/15 تحت نظارت اتاق ایران مطابق با مفاد زیر تشكیل می‌گردد:

فصل اول: اهداف و كلیات

بخش اول: هدف

تقویت روحیه تشكل‌گرایی و بهره‌گیری از خردجمعی- ترویج و توسعه مدیریت دانش‌محور در صنایع لوازم خانگی- ارتقاء سطح فرهنگ صنعتی- شناسایی و بررسی مشكلات اساسی و نقاط ضعف‌وقوت این صنعت به‌منظور برنامه‌ریزی جامع برای توسعه و رشد كمی و كیفی لوازم خانگی- افزایش بهره‌وری فرآیند‌های تولید- بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش كارآیی و راندمان در صنایع لوازم خانگی- ایجاد زمینه‌ها و امكانات مناسب و مطلوب برای تولید محصولات رقابتی به‌منظور توسعه بازار لوازم خانگی در داخل و خارج از كشور با بهره‌گیری از استاندارد‌های ملی و بین‌المللی و دانش فنی- توسعه و تعمیق پیوند بین علم و صنعت در واحد‌های صنعتی.

بخش دوم: كلیات

ماده 1) نام: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران

ماده 2) اقامتگاه قانونی: تهران

تبصره: درصورت تغییر اقامتگاه قانونی مراتب در روزنامه كثیر‌الانتشار منتخب آگهی و كتباً به‌اطلاع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران خواهد رسید.

ماده 3) تابعیت: انجمن دارای تابعیت ایرانی است.

ماده 4) حوزه فعالیت: حوزه فعالیت انجمن در سراسر كشور است. انجمن می‌تواند پس از تصویب هیأت‌مدیره و تأئید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران در مراكز استان‌ها شعبه و در شهرستان‌ها نمایندگی دایر نماید.

تبصره: شرایط تشكیل شعب و نمایندگی باید مطابق با آئین‌نامه‌های اجرایی ذیربط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران باشد.

ماده 5) مدت فعالیت: مدت فعالیت انجمن از تاریخ تأسیس نامحدود است.

ماده 6) سال مالی انجمن از اول فروردین هرسال شروع و در آخر اسفندماه همان سال پایان می‌یابد.

فصل دوم: وظایف انجمن، اعضاء، شرایط عضویت و محل تأمین هزینه‌ها

بخش اول: اصول وظایف و اختیارات انجمن

ماده 7) اصول وظایف و اختیارات انجمن به شرح زیر است:

  • بررسی، تحقیق و شناخت دائم و مستمر مسائل مختلف جاری و آینده واحد‌های تولید‌كننده لوازم خانگی و صنایع وابسته به‌آن از طریق اخذ گزارشات لازم و بازدید.
  • تهیه آمار‌های دقیق و مستمر از ماشین‌آلات، نیروی شاغل و مورد نیاز، ظرفیت تولیدی موجود و بالقوه، مواد اولیه و كالا‌های نیمه ساخته و قطعات مورد مصرف، نوع و میزان تولید هر یك از مصنوعات و دیگر موارد لازم به‌تفكیك در هر واحد.
  • بررسی، تحقیق و شناخت نیاز‌های جامعه و تعیین اولویت در ساخت لوازم خانگی و طبقه‌بندی انواع مختلف لوازم خانگی، مورد نیاز هماهنگ با الگوی مصرف.
  • بررسی و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات گرد‌آوری شده.
  • تشكیل آرشیو آمار و اطلاعات به‌منظور استفاده در برنامه‌ریزی‌ها و تهیه طرح‌های لازم.
  • توسعه سایت انجمن متناسب با فعالیت‌های آن به‌منظور انعكاس و معرفی اهم اخبار و اقدامات انجمن.
  • بررسی و تحقیق برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در تولید و استفاده از لوازم خانگی و تهیه دستور‌العمل یا طرح‌های لازم در این زمینه.
  • تقویت واحد‌های تحقیق و توسعه در صنایع لوازم خانگی.
  • تحقیق و بررسی آخرین روش‌ها در زمینه تولید لوازم خانگی.
  • ترویج و اشاعه مدیریت بازاریابی نوین و ارتباط با مشتری.
  • همكاری با ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو وابسته به‌نهاد ریاست جمهوری.
  • عضویت انجمن در تشكل‌های مهم صنایع لوازم خانگی دنیا و بهره‌گیری از عضویت و ارتباط با آنان برای توسعه كمی و كیفی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران.
  • همكاری مؤثر با معاونت علمی، فن‌آوری ریاست‌جمهوری.
  • فراهم‌كردن زمینه كمك به ‌اعضاء جهت عقد قرارداد فروش محصولات در داخل و خارج كشور.
  • تلاش برای ساماندهی صادرات و بهبود كیفیت خدمات‌دهی اعضاء.
  • كسب اطلاعات مربوط به‌عرضه و تقاضا، قیمت، بازار‌های مصرف و تولید، برای ارائه به ‌اعضاء با بهره‌گیری از آخرین رهیافت‌های جهانی جهت نیل به‌ اهداف توسعه صادرات.
  • مشاركت در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و تهیه و تنظیم پیش‌نویس قوانین و مصوبات مرتبط با تولید كالا، صادرات كالا‌ها و خدمات در جهت حفظ منافع ملی اعضاء.
  • ایجاد ارتباط با بانك‌ها و سازمان‌های اعتباری كشور و همچنین سازمان‌های مالی و پولی بین‌المللی در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران و فراهم‌سازی زمینه تأمین تسهیلات مالی در جهت توسعه فعالیت‌های اعضاء.
  • ایجاد بانك اطلاعاتی در زمینه‌های مرتبط با اهداف و وظایف انجمن، فعالیت‌های صادراتی اعضاء و اطلاع‌رسانی از طریق ایجاد شبكه اطلاع‌رسانی.
  • كمك به‌تحقق هدف‌های كمی‌وكیفی تعیین‌شده برای صادرات كالا‌ها یا خدمات موضوع فعالیت انجمن.
  • تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری در آن بخش از تولید كه زمینه افزایش صدور كالا‌ها یا خدمات موضوع فعالیت انجمن را فراهم می‌كند.
  • تلاش برای افزایش دسترسی به ‌بازار‌های جهانی كالا‌ها یا خدمات صادراتی موضوع فعالیت انجمن و ایجاد فرصت‌های مناسب برای كلیه اعضاء جهت ورود به‌این بازار‌ها.
  • معرفی اعضاء به ‌وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف جهت استفاده از خدمات و تسهیلات مورد نیاز.
  • اجرای آن بخش از وظایف اجرایی و تحقیقاتی مرتبط با تولید و صادرات كه از سوی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی به انجمن تفویض می‌شود.
  • ارائه پیشنهادات اجرایی جهت رفع مشكلات تولید و صادرات كالا‌های موضوع فعالیت انجمن به‌نهاد‌ها و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط و ارسال رونوشت آن به‌اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران جهت اطلاع.
  • كوشش برای جذب سرمایه- فن‌آوری- دانش فنی، برای رشد و ارتقاء زمینه‌های موضوع فعالیت انجمن.
  • برنامه‌ریزی و برگزاری همایش با موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت انجمن در تهران یا شهرستان‌ها.
  • انتشار ماهنامه تخصصی.
  • انتشار كتب- مجلات و جزوات آموزشی و بروشور.
  • امضاء تفاهم‌نامه همكاری در زمینه‌های صنعتی- آموزشی- تحقیقاتی و دیگر موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت انجمن با سازمان‌ها و مؤسسات دولتی یا خصوصی و تشكل‌ها و نیز دانشگاه‌ها و مراكز علمی.
  • بررسی، شناخت و تعیین منابع تأمین مواد اولیه در داخل و خارج از كشور بر‌اساس كیفیت و مشخصات قابل قبول و مبتنی‌بر ضوابط تولید در این صنعت.
  • بررسی، تحقیق و كمك به‌ ایجاد امكانات ساخت هرچه بیشتر قطعات در داخل كشور.
  • جمع‌آوری و مطالعه دقیق لوایح، قوانین، مقررات، مصوبات، دستور‌العمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به‌تأسیس، اداره، تولید و توزیع محصولات واحد‌های عضو به‌منظور شناخت سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و انعكاس آنها به ‌اعضاء در جهت آشنایی بیشتر و رعایت موارد قانونی توسط آنان.
  • بررسی وضعیت بازار لوازم خانگی در زمینه عرضه و تقاضا و تهیه گزارشات لازم.
  • مطالعه و شناخت حدود و انواع وظایف و تكالیف سازمان‌های ذیربط و برقراری ارتباط مستمر با آنها در حد نیاز و برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم به‌منظور جلب همكاری در جهت حمایت از لوازم خانگی و ایجاد تفاهم و هماهنگی لازم.
  • كسب آخرین اطلاعات صنعت لوازم خانگی و قطعات وابسته از سازمان‌ها، مؤسسات و مراجع مختلف ذیربط داخلی و خارجی.
  • برگزاری نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی و قطعات وابسته و دیگر موضوعات مرتبط با این صنعت در ایران و عند‌اللزوم احداث سالن و فضای مناسب نمایشگاهی.
  • برگزاری و مشاركت در نمایشگاه‌های بین‌المللی یا اختصاصی در خارج از كشور.
  • تهیه و تدوین ضوابط تولید و شناخت اولویت در ساخت لوازم خانگی و قطعات وابسته.
  • تهیه و تدوین ضوابط لازم جهت استاندارد كردن مواد اولیه و قطعات مصرفی و جلوگیری از تنوع غیرمتعارف به‌منظور ارتقاء سطح كیفی محصولات با همكاری واحد‌های صنعتی.
  • تهیه و تدوین ضوابط لازم جهت تولید قطعات منفصله مورد مصرف در این صنعت به‌منظور ایجاد سهولت در امر تعمیرات و خدمات پس از فروش با همكاری واحد‌های صنعتی.
  • راهنمایی واحد‌ها در زمینه توسعه و افزایش تولیدات و هماهنگ نمودن سیاست‌های تولیدی به‌منظور رفع نیاز‌های جامعه و فراهم شدن امكانات صادرات.
  • كارشناسی و بررسی مسائل اقتصادی صنعت لوازم خانگی و مسائل اقتصادی واحدهای صنعتی عضو و ارائه راهكارها و پیشنهادات لازم.
  • راهنمایی اعضاء به‌لزوم برنامه‌ریزی در ابعاد مختلف تولید و كمك به‌تهیه و تنظیم طرح‌ها و برنامه‌های آنان در جهت رسیدن به‌ حداكثر ظرفیت تولیدی و همكاری در تدوین برنامه‌های توسعه.
  • توصیه به‌واحدهای عضو و ارشاد آنان در زمینه‌های كنترل كیفیت، تحقیق و توسعه و اجرای مقررات استاندارد.
  • تهیه و تدوین استاندارد‌های كارخانه‌ای مورد نیاز صنایع تحت پوشش.
  • همكاری با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در تهیه و تدوین و بازنگری استاندارد‌های ملی.
  • بررسی نتایج آزمون لوازم خانگی و قطعات وابسته و تهیه گزارشات ادواری و راهنمایی واحد‌های عضو در جهت رفع موارد مغایر با استاندارد

تبصره: درصورت اعتراض واحد‌ها نسبت به‌ نتایج آزمون، انجمن موضوع را به ‌كمیته كارشناسی مربوطه ارجاع خواهد كرد.

  • حفظ و حراست و صیانت از مصالح و حقوق معنوی و حرفه‌ای واحد‌های عضو از طریق مراجع و نهادهای قانونی ذیربط و بهبود شرایط تولید آنان.
  • برقراری تفاهم و حسن رابطه بین واحد‌های عضو در جهت رعایت و تأمین منافع عمومی و مشترك اعضاء همراه با حفظ منافع و مصالح جامعه از طریق مجاهدت دسته‌جمعی و همكاری‌های فنی و مبادله اطلاعات و تخصص‌ها با یكدیگر.
  • سعی و تلاش برای جستجوی راه‌حل‌های مناسب و عملی برای مقابله با مسائل و مشكلات واحد‌های عضو و ارائه پیشنهادات و توصیه‌های عملی به‌ اعضاء در جهت رفع كمبود‌ها و نارسایی‌های آنان و كمك به‌ بهسازی دائمی كارخانجات در ابعاد مختلف.
  • تشریك مساعی با اعضاء و راهنمایی آنان در مورد چگونگی تأمین نیازمندی‌های تولیدی و حمایت از واحد‌های عضو در مقابل فروشندگان مواد اولیه، ماشین‌آلات، قطعات و لوازم یدكی.
  • كمك و همكاری بسیار نزدیك با دستگاه‌های اجرایی و مسئول به‌منظور برنامه‌ریزی و تهیه به‌موقع مواد اولیه مناسب و توزیع آن بین واحد‌های عضو بر‌اساس نیاز واقعی كارخانجات مبتنی‌بر میزان تولید و سایر ضوابط مقرر و مصوب.
  • ایجاد و اشاعه فرهنگ لازم به‌منظور بالا نگهداشتن كیفیت محصولات لوازم خانگی در سطح كشور در حد استاندارد‌های مطلوب داخلی و بین‌المللی.
  • راهنمایی واحد‌ها و تأكیدبر لزوم استفاده از آزمایشگاه برای كنترل كیفیت مواد اولیه، قطعات مصرفی و فر‌آورده‌های صنعتی و كمك به ‌آنها در تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه.
  • كمك به ‌واحد‌ها در زمینه كاهش هزینه‌ها، بهبود روش‌ها، ظرفیت‌سنجی، بالابردن راندمان و نیروی كار و افزایش بهره‌وری.
  • مطالعه عوامل قیمت تمام شده محصولات و راهنمایی‌های لازم به‌منظور كاهش هزینه‌ها.
  • ایجاد و اشاعه فرهنگ لازم برای استفاده بیشتر از متخصصین و به‌طور كلی ترویج مدیریت صحیح و علمی در بین واحد‌های عضو و آگاه‌كردن اعضاء و ترغیب آنان برای به‌كاربردن روش‌های علمی و عملی بهتر و استفاده بیشتر از تكنولوژی‌های جدید.
  • كمك به‌ اعضاء در جهت ایجاد نظام صحیح مالی، اداری، حقوقی و فنی در واحد‌ها.
  • تشكیل دوره‌های آموزشی برای مدیران، مسئولان و دیگر كاركنان واحد‌های صنعتی در كلیه رشته‌ها و موضوعات مورد نیاز.
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فنی- حرفه‌ای برای كارگران شاغل در صنایع لوازم خانگی به‌منظور ارتقاء مهارت آنها و افزایش بهره‌وری.
  • برنامه‌ریزی و تعمیم برنامه‌های آموزشی و ایمنی برای مصرف‌كنندگان لوازم خانگی.
  • توصیه به ‌اعضاء و ارشاد آنان در مورد فراهم آوردن محیط كار مناسب در واحد‌ها.
  • ترویج و توسعه فرهنگ استفاده مردم از تولیدات ملی.
  • جلوگیری از رقابت‌های مضر در بین واحد‌های عضو و كمك به ‌رفع اختلافات احتمالی فی‌مابین آنها از طریق قبول حكمیت و داوری و عند‌اللزوم از طریق حكمیت مركز داوری اتاق ایران برای حل و فصل اختلافات اعضاء و یا اختلافات اعضاء با دیگران.
  • ارائه پیشنهادات سازنده و مناسب در زمینه‌های مختلف به‌ دستگاه‌های مسئول ذیربط و اعزام نماینده برای شركت در جلسات و مشاركت در بررسی و تدوین ضوابط مربوط به ‌صنعت لوازم خانگی و صنایع وابسته به ‌آن.
  • كمك و همكاری با مسئولین ذیربط دولتی در تنظیم و تدوین و اجرای صحیح قوانین كار، استاندارد و ضوابط بیمه‌های اجتماعی و كار‌آموزی و قوانین مالی و مالیاتی كشور و موارد دیگر.
  • همكاری با وزارت صنایع و معادن در زمینه تعیین ارز مورد نیاز واحدهای صنایع لوازم خانگی، ظرفیت و دیگر موارد مرتبط.
  • اظهار نظر نسبت به ‌صدور مجوز برای تأسیس واحد‌های صنایع لوازم خانگی، ظرفیت و دیگر موارد مرتبط.
  • همكاری با مسئولین ذیربط در بررسی برنامه‌های توسعه واحد‌های موجود و كمك به ‌مطالعه پروژه‌های مربوط به ‌تأسیس یا تغییر ظرفیت‌های متناسب با نیازمندی‌های مناطق مختلف كشور و اظهارنظر نسبت به آنان.
  • همكاری و كمك با سازمان‌های ذیربط در تنظیم، تدوین و اجرای روش‌های مناسب و صحیح توزیع كالا‌های تولیدی اعضاء.
  • همكاری با دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی، تحقیقاتی، آموزشی و صنعتی كشور به‌منظور تكوین و تعمیم تكنولوژی جدید و گسترش فرهنگ صنعتی در سطح كشور.
  • همكاری و كمك در تهیه و تدوین ضوابط و معیار‌های مربوط به ‌نصب، ‌تعمیرات و نگهداری لوازم خانگی و اقدام در تشكیل دوره‌های آموزشی و انتشار نشریات لازم برای دست‌اندركاران تعمیرات و توزیع این صنعت.
  • عضویت در تشكل‌های صنعتی-  اقتصادی و مؤسسات علمی تحقیقاتی و همكاری با آنان.
  • همكاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران- شورا‌ها و اتاق‌های مشترك و دیگر نهاد‌های وابسته به این اتاق.
  • تشكیل كمیسیون‌های تخصصی در انجمن.
  • ارائه خدمات كارشناسی به‌ اشخاص حقیقی و حقوقی.
  • اخذ وام یا تسهیلات از بانك‌ها و سازمان‌ها.
  • توصیه به‌ واحدهای عضو در اجرای مقررات ملی، نمونه‌گیری در خطوط تولید و انجام آزمایشات لازم درخصوص رعایت ضوابط استاندارد به‌منظور تحقق تضمین كیفیت محصولات.
  • تأسیس آزمایشگاه برای انجام انواع آزمون‌های كیفی، عملكردی و تعیین برچسب انرژی محصولات لوازم خانگی در انطباق با استانداردهای مورد نظر.
  • معرفی، اشاعه و آموزش و ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه استقرار ابزارای كیفی پیشرفته با آخرین دستاوردهای جهان درصنعت لوازم‌خانگی به‌منظور بهینه‌سازی كیفیت محصولات تولیدی.
  • ارائه مشاوره به واحدهای عضو و غیرعضو در زمینه استقرار سیستم‌های مدیریتی.
  • كوشش برای مقید و ملزم نمودن اعضاء به‌اجرای صحیح مقررات اقتصادی و رعایت شئون تجاری كشور.
  • اطلاع‌رسانی و پیگیری‌های حقوقی برای جلوگیری از تولید محصولات غیراستاندارد و تقلبی و قاچاق با همكاری و مساعدت نهادها و سازمان‌های مسئول.
  • ارائه خدمات مشاوره‌ای برای انعقاد قراردادها، تفاهم‌نامه‌ها و پرو تشكل‌های فنی بین اعضاء انجمن با نهادهای داخلی و خارجی.
  • تشویق و راهنمایی اعضاء به اجرای صحیح مقررات اقتصادی و رعایت شئون تجاری كشور و مفاد اساسنامه و ضوابط «انجمن» عندالزوم از طریق گروه داوری.
  • ایجاد فرصت‌های همكاری و توسعه فعالیت برای اعضاء.
  • ایجاد بستر و سازوكار لازم جهت پذیرش وظایف اجرایی دولت كه در اجرای قوانین پنج‌ساله توسعه اقتصادی، قانون اجرای سیاست‌های اصل (44) و دیگر قوانین مربوط به «انجمن» تفویض می‌شود و اجرای صحیح وظایف تفویض‌شده و ارائه گزارش عملكرد به‌دستگاه‌های مربوط.
  • همكاری مؤثر با معاونت علمی، فن‌آوری ریاست جمهوری.

بخش دوم: اعضاء

ماده 8) كلیه فعالین در حوزه لوازم خانگی شامل:

اعضای اصلی:

  • تولید‌كنندگان لوازم خانگی و صنایع وابسته.
  • تولید‌كنندگان قطعات مربوط به ‌صنایع لوازم خانگی.
  • توزیع‌كنندگان گازمایع دارای مجوز صنعتی.

اعضای وابسته:

  • مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات و واحد‌های‌صنعتی تكمیل‌كننده چرخه‌‌تولید صنایع لوازم‌خانگی.
  • سازمان‌ها و مؤسسات علمی-  تحقیقاتی-  پژوهشی كه مرتبط با صنایع لوازم خانگی می‌باشند.

بخش سوم: شرایط و چگونگی عضویت

ماده 9) برای عضویت در انجمن، داشتن شرایط زیر اجباری است:

  • داشتن تابعیت ایرانی.
  • داشتن اجازه تأسیس یا پروانه بهره‌برداری یا گواهی فعالیت صنعتی.
  • داشتن كارت معتبرعضویت یا بازرگانی از اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی كشور.
  • تكمیل و ارائه فرم درخواست عضویت و مدارك لازم برای عضویت.
  • پذیرش و رعایت مفاد این اساسنامه و اجرای وظایف پیش‌بینی شده در آن و پذیرش تمام مصوبات اركان انجمن.
  • پرداخت ورودیه- حق‌عضویت سالانه و تمام وجوهات مقرر و مصوب.

تبصره (1): تشخیص صلاحیت متقاضیان و نیز پذیرش یا رد درخواست عضویت با كمیته عضویت انجمن خواهد بود. كمیته عضویت متشكل از دبیركل و یك نفر از اعضاء هیأت‌مدیره و یك نفر كارشناس از انجمن كه توسط دبیركل انتخاب خواهد شد.

تبصره (2): اعضاء وابسته حق رأی در انجمن نخواهند داشت.

بخش چهارم: محل تأمین هزینه‌های انجمن

ماده 10) نظر به این‌كه انجمن برای رسیدن به ‌اهداف و انجام وظایف خود تشكیلات و كاركنان مؤظفی باید داشته باشد و ناگزیر هزینه‌هایی خواهد داشت، بنابراین هزینه‌های آن از محل‌های زیر تأمین خواهد گردید:

  • دریافت ورودیه از اعضاء.
  • دریافت حق‌عضویت سالانه.
  • دریافت حق‌المشاركت از واحدهای صنعتی و مؤسسات خدماتی برای حضور در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها.
  • قبول حق‌المشاوره، هدایا و كمك‌ها از اعضاء و اشخاص حقیقی‌ و حقوقی، وزارتخانه‌ها، مؤسسات و سازمان‌ها.
  • دریافت هزینه‌های مربوط به ارائه خدمات آموزشی- تحقیقاتی- صنعتی- استاندارد و تهیه طرح‌های لازم.
  • قبول كمك‌های بلاعوض اعضاء یا اشخاص ثالث، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی، نهادها و سازمان‌های عمومی.
  • وجوه حاصل از ارائه خدمات به اعضاء.

فصل سوم: ارکان “ انجمن” عبارتند از:

  • مجمع عمومی (عادی و فوق‌العاد)
  • هیات مدیره
  • بازرس
  • ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن كه ریاست آن با دبیركل انجمن است.

ماده 11- مجمع عمومی:

مجمع عمومی بالاترین مرجع تصمیم گیری ومتشکل ازاعضاء یا نمایندگان رسمی اعضای “ انجمن” میباشد.

11-1- دعوت هر نوبت از مجامع عمومی با یکبار درج آگهی در جراید کثیرالانتشار منتخب انجمن و حداقل پانزده و حداکثر چهل روز قبل از تاریخ جلسه و با اعلام دستور جلسه، روز، ساعت و محل برگزاری و مقام دعوت کننده مجمع صورت می پذیرد. ضمناً دعوتنامه جداگانه ای توسط مقام دعوت کننده برای اعضاء ارسال می گردد. همزمان با انتشار آگهی دعوت در جراید کثیر الانتشار منتخب، مقام دعوت کننده باید از طریق اطلاع رسانی به مدیریت امور تشکل های اتاق ایران نسبت به قرار دادن آگهی دعوت در وبگاه رسمی اتاق ایران هماهنگی نماید.

11-2- نماینده هر عضو حقوقی در “ انجمن” جهت شرکت در مجامع عمومی و انشاء رأی باید عضو هیات مدیره یا مدیرعامل عضو مربوطه و دارای معرفینامه رسمی از سوی شرکت خود باشد. نماینده مزبور مکلف است شخصاً و اصالتاً در مجامع شرکت کرده و اجازه توکیل این حق را به غیر ندارد. ضمناٌ اعضای حقیقی نیز می بایست اصالتاٌ در جلسه حضور یابند و اجازه توکیل حق رأی به غیر را ندارند.

11-3- اخذ رای در مجامع عمومی “ انجمن” بصورت علنی می باشد مگر زمانی که رأی گیری برای انتخاب یا عزل اعضای هیأت مدیره و بازرسان باشد  و یا به صلاحدید مجمع عمومی در موارد دیگر تصمیم به اخذ رای کتبی نماید.

11-4- نماینده اتاق ایران رسمیت جلسه را اعلام و بلافاصله از میان اعضای حاضر نسبت به انتخاب هیأت رییسه مجمع مرکب از یک رئیس، دو ناظر و یک منشی برای اداره جلسه، رأی گیری خواهد کرد. سپس هیأت رئیسه منتخب اداره جلسه را به عهده می گیرد.

11-5- مصوبات مجمع در چهارچوب اساسنامه “ انجمن” برای کلیه اعضاء لازم الاتباع می باشد.

11-6- منشی جلسه موظف است صورتجلسه ای مشتمل بر کلیه مصوبات مجمع را تنظیم و منضم به فهرست اعضای حاضر به امضای هیأت رئیسه مجمع و نماینده اتاق ایران برساند.

11-7- حضور نماینده اتاق ایران در کلیه جلسات مجمع عمومی(عادی و فوق العاده) بعنوان ناظر ضروری است و بدون حق رای اظهار نظر خواهد نمود.

11-8- ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی “انجمن” باید رونوشتی از صورتجلسات مجامع عمومی (عادی و فوق‌العاده) منضم به فهرست حاضرین در جلسات را برای اتاق ایران ارسال نماید.

 

ماده 12- مجامع عمومی بر دو نوعند:

  • مجمع عمومی عادی و عادی بطور فوق العاده،
  • مجمع عمومی فوق العاده.

ماده 13- مجمع عمومی عادی یک نوبت در سال و در ظرف چهار ماهه اول سال مالی وفق اساسنامه تشکیل  می گردد. تشکیل مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده به هر تعداد که لازم باشد بلامانع است.

ماده 14- وظایف مجمع عمومی عادی و عادی بطور فوق العاده:

14-1- استماع گزارش عملکرد مالی و اجرایی هیأت مدیره.

14-2- استماع گزارش بازرس.

14-3- تصویب گزارش عملکرد اجرایی، مالی و ترازنامه سالیانه “انجمن”.

14-4- استماع و بررسی گزارش هیأت مدیره پیرامون برنامه و بودجه سال مالی جدید.

14-5- تصویب برنامه و بودجه پیشنهادی و حق‌عضویت و ورودی‌های اعضاء در چارچوب بودجه پیشنهادی.

14-6- انتخاب یا عزل فردی یا جمعی اعضای اصلی یا علی البدل هیئت مدیره.

14-7- انتخاب یا عزل بازرسان اصلی یا علی البدل.

14-8- انتخاب روزنامه کثیرالانتشار.

تبصره: هیأت مدیره می‌بایست حداقل 20 روز پیش از تاریخ مجمع گزارشهای خود را آماده و جهت بررسی به بازرس ارائه نماید.

ماده15- هیئت مدیره بایستی حداقل 20 روز قبل از اتمام مدت مأموریت اعضای هیئت مدیره اقدام به برگزاری مجمع عمومی عادی وفق ماده 12-1 بنماید. در هر صورت تا زمان انتخاب هیات مدیره جدید، هیات مدیره قبلی دارای مسئولیت خواهد بود.

ماده 16- مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده در مواقع ضروری به دعوت هیئت مدیره یا بازرس با رعایت ماده 12-1 اساسنامه تشکیل می گردد.

ماده 17- مجامع عمومی عادی و عادی به طور فوق العاده با حضور اکثریت نسبی اعضای اصلی رسمیت پیدا می کند و مصوبات آن با آراء مثبت نصف بعلاوه یک اعضاء حاضر در جلسه معتبر می باشد، در صورت نرسیدن جلسه به حد نصاب، نوبت دوم مجمع حداکثر ظرف مدت 20 روز پس از نوبت اول با رعایت مواد اساسنامه برگزار خواهد شد. جلسه نوبت دوم مجمع با حضور هر تعداد رسمیت می یابد و تصمیمات آن با آرای نصف به علاوه یک اعضای حاضر به تصویب می رسد.

 ماده 18- وظایف و اختیارات مجمع عمومی فوق العاده:

الف- تغییر و اصلاح اساسنامه “ انجمن”؛

ب- انحلال “انجمن” و انتخاب اعضاء هیئت تصفیه؛

ج- سایر مواردی که در اختیار مجمع عمومی عادی نباشد.

ماده 19- مجمع عمومی فوق العاده با حضور حداقل دو سوم اعضای اصلی “انجمن” رسمیت پیدا می کند و تصمیمات مجمع با دو سوم آراء مثبت اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

ماده 20- درصورت به حد نصاب نرسیدن جلسه مجمع عمومی فوق العاده، نوبت دوم مجمع حداکثر ظرف 20 روز پس از نوبت اول با رعایت اساسنامه برگزار خواهد شد. نوبت دوم مجمع با حضور  نصف به علاوه یک اعضا  و در غیر اینصورت در نوبت بعد با هر تعداد از اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمات آن با آرای مثبت دو سوم اعضای حاضر معتبر خواهد بود.

ماده 21- با تشخیص ضرورت تشکیل مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده و یا مجمع عمومی فوق العاده توسط بازرس، مراتب به هیأت مدیره اعلام و هیئت مدیره مکلف است حداکثر ظرف 15 روز از تاریخ وصول درخواست بازرس، وفق اساسنامه برای تشکیل مجمع عمومی دعوت بعمل آورد. در صورت استنکاف هیأت مدیره، بازرس می تواند رأساً با رعایت اساسنامه با یك‌چهارم اعضاء اقدام به برگزاری مجمع نماید.

ماده 22 ـ با درخواست کتبی حداقل یک سوم اعضای اصلی مبنی بر تشکیل مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده و یا مجمع عمومی فوق العاده، هیأت مدیره باید حداکثر ظرف مدت 20 روز از تاریخ دریافت تقاضای کتبی، اعضاء را جهت تشکیل مجمع طبق مواد اساسنامه دعوت نماید.

در صورت استنکاف هیأت مدیره، درخواست کنندگان می توانند دعوت مجمع عمومی را از بازرس بخواهند و بازرس مکلف است حداکثر ظرف 15 روز طبق اساسنامه از اعضاء دعوت کند و چنانچه بازرس نیز امتناع کند درخواست کنندگان می توانند دعوت مجمع عمومی را از اتاق ایران بخواهند و اتاق ایران باید پس از بررسی و حصول اطمینان از عدم توجه هیأت مدیره و بازرس به درخواست اعضاء نسبت به دعوت از اعضاء برای تشکیل مجمع عمومی با رعایت کلیه تشریفات مندرج در اساسنامه اقدام نماید.

ماده 23- در صورت استعفاء از عضویت، اخراج و یا انحلال عضو حقوقی که نماینده آن در ارکان “ انجمن” دارای سمتی است، ماموریت آن نماینده نیز به تبع وی منتفی و زایل خواهد شد.

 ماده 24- چنانچه نماینده عضو حقوقی “ انجمن” پس از انتخاب در ارکان، به هر دلیلی از شرکت متبوع خود خارج گردد، پس از اعلام، به خودی خود از سمتی که در “ انجمن” دارد معزول و هیچگونه سمتی در ”انجمن”  نخواهد داشت و سمت نامبرده به عضو علی البدل تفویض و در صورت نیاز، برابر مقررات، انتخابات بعمل خواهد آمد.

تبصره: هیات مدیره شرکتی که نماینده اش به عضویت در ارکان “ انجمن” انتخاب شده است، چنانچه نماینده اش، به هردلیلی، ازعضویت در شرکت متبوع خارج شود، باید مراتب را به صورت مکتوب به “انجمن” اعلام کند.

ماده 25- هیأت مدیره:

26-1- هیأت مدیره “ انجمن” مرکب است از ( 7 )  نفر عضو اصلی و( 2 ) نفر عضو علی البدل که بوسیله مجمع عمومی عادی و یا عادی بطور فوق العاده از بین نمایندگان اعضای “ انجمن” برای مدت 3 سال انتخاب می شوند.

26-2- بعد از اختتام دوره ماموریت هیأت مدیره تا انتخاب هیأت  مدیره جدید، کلیه مسئولیت ها همچنان به عهده اعضای  هیأت مدیره قبلی خواهد بود.

ماده26- هیأت مدیره در اولین جلسه ای که حداکثر ظرف یک هفته بعد از انتخاب آنها تشکیل

می شود از بین خود یکنفر را بعنوان رئیس و یک نفر را بعنوان  نائب رئیس و یك‌نفر به‌عنوان خزانه‌دار انتخاب خواهد نمود.

ماده 27- مدت تصدی هر یک از سمتهای اعضای هیأت مدیره بیش ازمدت عضویت آنها در هیأت مدیره نخواهد بود. متصدیان هر یک از سمتها توسط هیأت مدیره قابل عزل و یا تجدید انتخاب می باشند.

ماده 28- هیأت مدیره حداقل ماهانه یک بار به دعوت کتبی رئیس یا نایب‌رئیس و یا دبیركل تشکیل جلسه خواهد داد. جلسات هیأت مدیره در مرکز اصلی “ انجمن” یا در محل دیگری که در دعوتنامه معین شده است تشکیل خواهد شد.

ماده29- درصورت استعفاء، فوت و یا عزل هر یک از اعضاء هیأت مدیره، عضو علی البدلی که در انتخابات رأی بیشتری داشته است، برای باقیمانده دوره هیأت مدیره جانشین عضو اصلی خواهد شد.

ماده 30- جلسات هیأت مدیره با حضور حداقل 4  نفر از اعضای اصلی هیات مدیره رسمیت پیدا می کند.

ماده 31- اداره جلسات هیأت مدیره با رئیس هیأت مدیره و در صورت غیبت او با نائب رئیس است .

ماده 32- تصمیمات هیأت مدیره با رای حداقل 4 نفر از اعضای اصلی هیات مدیره حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

ماده 33- از مذاکرات و تصمیمات هیأت‌مدیره صورتجلسه‌ای توسط دبیركل تنظیم و به امضاء حاضرین می‌رسد.

ماده 34- هیأت مدیره یکنفر شخص حقیقی را ازخارج ازاعضای هیات مدیره بطور تمام وقت بعنوان دبیركل انتخاب و استخدام می نماید.

تبصره (1): هیأت مدیره می تواند با مسئولیت خود بخشی از اختیارات خود را به دبیركل تفویض نماید.

تبصره (2): سه جلسه غیبت متوالی و یا شش جلسه غیبت غیر متوالی در طول یک سال در جلسات هیأت مدیره به منزله عزل از عضویت هیأت مدیره می باشد و عضو علی البدل جایگزین عضو معزول می گردد.

تبصره (3): دبیركل در جلسات هیات مدیره شرکت می‌کند.

ماده 35- وظایف و اختیارات هیأت مدیره:

هیأت مدیره نماینده قانونی “ انجمن” است و ازکلیه اختیارات قانونی جهت اداره امور” انجمن” برخوردار است.  اهم وظایف و اختیارات هیأت مدیره به شرح زیر می باشد:

35-1- افتتاح انواع حسابهای بانكی “انجمن” در بانکهای مجاز و واریز کلیه وجوهات “انجمن” و پرداخت هزینه ها از این حساب ها و معرفی امضا‌های مجاز برای این حساب‌ها.

35-2- اداره و انجام عملیات مالی و پولی و تعهدات مالی و تحصیل وام طبق اختیارات و ارائه گزارش سالانه عملیات و اقدامات مالی خود به مجمع عمومی.

35-3- عقد هرگونه قرارداد و تبدیل و تغییر آن راجع به خرید و فروش و اجاره و تملک اموال منقول و غیرمنقول بنام و حساب “انجمن” در چارچوب برنامه‌های انجمن.

35-4- استخدام و عزل ونصب دبیركل “ انجمن”.

35-5- اقامه یا استرداد هرگونه دعوی حقوقی و کیفری با داشتن تمام اختیارات مراجعه به محاکم و پرداختن به امر دادرسی از حق تجدید نظر در دادگاههای استان ودیوان عالی کشور، مصالحه، تعیین وکیل، سازش، استفاده از حقوق وتکالیف مربوط به داوری.

35-6- انجام اموری که طبق موازین قانونی برای اداره “ انجمن” و پیشرفت مقاصد و اهداف آن ضرورت داشته و در اساسنامه منع نشده باشد.

35-7- تعیین و اعزام نماینده به شوراها ، کمیسیون ها ،کمیته ها، هیات ها و مراجع داخلی و خارجی.

35-8- تدوین و تصویب مقررات و آئین نامه های داخلی برای اداره بهتر امور” انجمن”درچارچوب اساسنامه به موجب همان آئین‌نامه‌ها و اساسنامه‌ها.

35-9- تدوین برنامه و بودجه “انجمن” جهت ارائه به مجمع عمومی.

35-10- تهیه صورت دارائی و دیون “ انجمن”، تنظیم ترازنامه وحساب عملکردهای سال گذشته جهت ارائه به مجمع عمومی.

35-11- ارسال گزارشهای سالانه از عملکرد “انجمن” به اتاق ایران.

35-12- تعیین و تصویب حقوق، مزایا و پاداش مدیران، مشاوران و کارشناسان براساس پیشنهاد دبیركل.

35-13- تدوین سیاستها و خط مشی های کلان “ انجمن” جهت ارائه به مجمع عمومی.

35-14- تهیه شیوه ها و راهکارهای اجرایی جهت تحقق سیاستها و برنامه های “ انجمن”

35-15- همکاری با اتاق ایران، اتاقهای شهرستانها، اتاقها و شوراهای مشترک بازرگانی و تشکل های اقتصادی به منظور ایجاد هم افزایی، جلوگیری از موازی کاری و پیشبرد اهداف قانونی.

ماده 36- بازرس:

36-1- یکنفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل از داخل یا خارج از اعضاء توسط مجمع عمومی عادی برای مدت یکسال انتخاب می شود و انتخاب مجدد آنها برای دوره های بعدی بلامانع است. افرادی که نامزد پست بازرس “انجمن” می شوند باید تجربه و آشنایی کافی با وظائف و مسئولیتهای بازرس را داشته باشند.

36-2- درصورت فوت، استعفاء یا سلب شرایط مندرج در ماده 25 اساسنامه از بازرس اصلی، وظیفه او را بازرس علی البدل انجام خواهد داد.

ماده 37- وظایف بازرس:

37-1- نظارت بر کلیه اقدامات و عملیات هیأت مدیره در حدود مقررات این اساسنامه و تطبیق آن با مفاد اساسنامه، مصوبات مجامع عمومی و قوانین جاری کشور از وظایف بازرس می باشد و در صورت مشاهده تخلف از طریق دبیرخانه مراتب را به  هیأت مدیره اطلاع و رفع آنرا درخواست می نماید.

37-2- بازرس ترازنامه و گزارشهای تهیه شده توسط هیأت مدیره برای تسلیم به مجمع عمومی سالانه و همچنین در صورت لزوم کلیه اسناد و اوراق مالی “انجمن” را مورد بررسی قرار می دهد و موظف است نظر خود را بصورت مکتوب در اختیار مجمع عمومی بگذارد.

37-3- بازرس حداقل ده روز قبل از تشکیل مجمع عمومی عادی گزارش مکتوب خود را جهت اطلاع اعضاء هیأت‌مدیره تهیه و به ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن ارائه خواهد نمود.

بخش پنجم: ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن

ماده 38) انجمن به‌منظور پیشبرد اهداف خود نهادی به‌نام ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد داشت كه نمودار تشكیلاتی آن متناسب و بر‌اساس وظایف مندرج در این اساسنامه توسط رئیس ستاد تهیه و پس از تصویب هیأت‌مدیره پیاده خواهد شد.

ماده 39) مدیریت و مسئولیت و ریاست ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی با دبیركل انجمن است كه برابر مقررات این اساسنامه و طبق اختیاراتی كه هیأت‌مدیره به ‌وی تفویض می‌كند انجام خواهد داد.

ماده 40) دبیركل انجمن از نظر تشكیلاتی زیر نظر هیأت‌مدیره و رأس مقامات اجرایی انجمن بوده و طبق وظایف و اختیارات مندرج در این اساسنامه عمل خواهد كرد.

بخش ششم: اهم وظایف و اختیارات دبیركل انجمن و رئیس ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی

ماده 41) اصول وظایف و اختیارات دبیركل انجمن به‌شرح زیر است:

  • تنظیم دستور جلسات هیأت‌مدیره و حضور در جلسات هیأت مذكور، تهیه صورتجلسات مربوط و ابلاغ و انعكاس مصوبات هیأت‌مدیره به ‌اعضاء و سازمان‌های ذیربط.
  • برنامه‌ریزی و اجرای مفاد این اساسنامه و نیز اجرای مصوبات هیأت‌مدیره و پیگیری تا حصول نتیجه و گزارش اقدامات انجام شده به ‌هیأت‌مدیره.
  • تهیه نمودار سازمانی انجمن و ارائه آن به ‌هیأت‌مدیره جهت تصویب.
  • برنامه‌ریزی جهت اجرای مصوبات مجمع‌عمومی عادی.
  • مراجعه به‌كلیه مؤسسات دولتی و غیردولتی و مذاكره با مقامات و مسئولین و اشخاص حقیقی و حقوقی به ‌نمایندگی انجمن و هیأت‌مدیره در حدود وظایف و اختیارات.
  • ارائه گزارش از اهم برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجمن به هیأت‌مدیره.
  • تهیه گزارش سالانه از عملكرد انجمن برای ارائه و بررسی و تصویب به ‌هیأت‌مدیره به‌منظور تقدیم به‌ مجامع عمومی.
  • انجام مكاتبات و امضاء كلیه نامه‌های اداری و نیز امضاء كلیه اسناد مالی و حسابداری همراه با سایر امضاء‌های مجاز.
  • استخدام كاركنان دائمی و نیمه‌وقت و تنظیم قرارداد با مشاورین متناسب با نمودار سازمانی ستاد و تعیین حقوق، دستمزد و حق‌الزحمه و عند‌الاقتضاء اقدام نسبت به‌ قطع همكاری با آنها.
  • برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مصوب سالیانه انجمن.
  • تهیه و تدوین و تصویب شرح وظایف كاركنان، مشاورین و كمیسیون‌ها و هدایت آنان در جهت انجام وظایفشان و نظارت و ارزشیابی عملكرد آنها.
  • تشكیل كمیسیون‌های تخصصی و استفاده از خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی برای پیشبرد امور انجمن.
  • تعیین شرح وظایف كمیسیون‌ها و انتصاب دبیر كمیسیون‌ها.
  • ارائه و تصویب برنامه كار كمیسیون‌ها و ایجاد هماهنگی بین آنها و گزارش اقدامات آنان به ‌هیأت‌مدیره و انعكاس نظریات هیأت مذكور به‌كمیسیون‌ها.
  • اقدام در زمینه تهیه آمار لازم جهت شناخت مسائل و مشكلات اعضاء از طریق تهیه، تدوین و ارسال پرسش‌نامه‌های ادواری و اتفاقی برای آنان و نیز بررسی و استخراج نتایج لازم جهت برنامه‌ریزی.
  • تعیین حق‌التدریس مدرسین دوره‌های آموزشی انجمن.
  • تهیه و تنظیم طرح‌ها و برنامه‌های لازم در تمام جنبه‌ها و اجرای آنها در چهارچوب برنامه‌های مصوب مجامع عمومی.
  • تعیین حق‌عضویت در چارچوب بودجه پیشنهادی و اقدام نسبت به ‌اخذ عضویت و یا هر نوع وجوه مقرر دیگر اعضاء، بررسی مدارك مربوط به ‌درخواست عضویت متقاضیان و صدور كارت عضویت و شناسایی اعضاء انجمن.
  • پیش‌بینی هزینه‌ها و محل‌های تأمین آنها و تنظیم بودجه و تهیه گزارش‌های دوره‌ای از وضع مالی و تسلیم آن به ‌هیأت‌مدیره.
  • سرپرستی بر امور مالی، تهیه و تنظیم دفاتر مخصوص برای ثبت حساب‌ها، تهیه و تنظیم ترازنامه عملكرد مالی انجمن.
  • حفظ و نگهداری دارایی‌ها، اسناد و اوراق بهادار و سایر مدارك و اسناد انجمن به‌طور مرتب و قابل مراجعه.
  • همكاری با بازرس در حدود مقررات اساسنامه و در اختیار گذاشتن اسناد، اوراق و دفاتر جهت بررسی درصورت تقاضای بازرس.
  • ارسال گزارش سالانه انجمن به‌ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران.
  • انجام سایر وظایف و تكالیفی كه به ‌موجب این اساسنامه لازم بوده و یا جهت پیشبرد اهداف ضرورت داشته باشد و یا از طرف هیأت‌مدیره ارجاع گردد.
  • تعیین كارگروه‌های تخصصی در راستای پیشبرد اهداف قانونی در «انجمن».
  • تهیه و تدوین برنامه‌های (كوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت) و ارائه آن به هیأت‌مدیره جهت بررسی و تصویب، انجام سایر امور و مواردی‌كه از سوی هیأت‌مدیره به دبیركل تفویض می‌شود.

فصل ششم– انحلال و تصفیه

ماده 42- “انجمن” بموجب تصمیم مجمع عمومی فوق العاده منحل می شود.

ماده 43- چنانچه انحلال “ انجمن” از سوی مجمع عمومی فوق العاده باشد مجمع مزبور هیأت تصفیه ای را متشکل از سه نفر از نمایندگان انتخاب می کند. انتخاب اعضاء هیأت مدیره “انجمن” قبل از انحلال، در مقام اعضاء هیأت تصفیه بلامانع است.

ماده 44- پس ازاعلام انحلال “انجمن” و تعیین اعضاء هیأت تصفیه، مدیران سابق “انجمن” مکلفند تمامی اوراق، اسناد، دفاتر، اموال و اثاثیه “انجمن” را با تنظیم صورتجلسه تحویل هیأت تصفیه نمایند.

ماده 45- هیأت تصفیه با نظارت نماینده اتاق ایران وضعیت بدهی ها و دارائیها را روشن می کند و پس از تسویه، کلیه اموال منقول و غیرمنقول باقیمانده به اتاق ایران واگذار خواهد شد.

ماده 46- وظائف و تکالیف و اختیارات هیأت تصفیه در رابطه با اموال موجود، مطالبات و دیون “ انجمن” و بطور کلی امر تصفیه طبق مقررات لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347/12/21 و مفاد اساسنامه خواهد بود.

فصل هفتم –  موارد متفرقه

ماده 47 -“انجمن” بمنظور پیشبرد اهداف و ایفای وظایف خود می تواند به تعداد مورد نیاز کمیسیون های تخصصی دائم یا موقت از بین مدیران و اعضاء “انجمن” و یا خارج از آنها تشکیل دهد. وظایف و نوع فعالیت هر کمیسیون، تعداد اعضاء آن و طرز انتخاب آنان، چگونگی فعالیت و اداره و نیز نحوه انحلال آن براساس آیین نامه ها و مقرراتی خواهد بود که توسط  هیأت مدیره تهیه و تصویب خواهد شد.

ماده 48- “ انجمن” می تواند به تعداد مورد نیاز از مشاورین بازرگانی، گمرکی، بانکی، ارزی، بیمه، بازرسی، حمل و نقل و ترانزیت، حقوقی، نمایشگاهی، انفورماتیک، اقتصادی و ...، خارج از اعضاء “انجمن”، جهت بهبود و پیشبرد امور خود بهره گیری نماید.

ماده 49- حکمیت:

“انجمن” می تواند درحوزه تخصصی خود اقدام به امر حکمیت (داوری) نماید ، در این صورت هیأت مدیره    می تواند از خدمات مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران استفاده کند.

ماده 50- در صورتی که اساسنامه نیاز به تفسیر داشته باشد، این امر توسط اتاق ایران صورت  می پذیرد و نظر اتاق در این خصوص قطعی و لازم الاتباع خواهد بود.

ماده 51 – رعایت کلیه مصوبات ، آیین نامه ها و دستورالعمل های اتاق ایران برای کلیه اعضاء و ارکان انجمن لازم الاجرا می باشد.

ماده 52- این اساسنامه در(7) فصل و(52) ماده و (10) تبصره در تاریخ 95/4/8 به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده "انجمن صنایع لوازم خانگی ایران" رسیده است.